SGP-ChristenUnie tevreden dat Ambachtse identiteit behouden blijft

SGP-ambachtNov21-ceesvdwal_35.jpg
Door L. Platschorre op 13 september 2022 om 14:00

SGP-ChristenUnie tevreden dat Ambachtse identiteit behouden blijft

HENDRIK-IDO-AMBACHT De SGP-ChristenUnie is blij met het nieuwe collegeprogramma dat de SGP-ChristenUnie samen met de Gemeentebelangen, VVD en CDA heeft afgesloten. “We zijn blij en dankbaar dat de winkels in Ambacht op zondag dicht blijven.” Dit bleek gisterenavond tijdens de raadsvergadering.

Leo Platschorre blikte terug op het proces om tot het coalitieprogramma te komen. Hij noemde het lange onderhandelingen waarbij eerst een informateur en vervolgens een formateur in Ambacht aan de slag ging. Hij ging vooral in op de Ambachtse identiteit, hij noemde dit een dagelijks merkbare waarde. “Dit bestaat uit veel groen op allerlei plekken, een ruime opzet met singels en brede wegen, het dorpse karakter van onze gemeente en een rustige en veilige leefomgeving in een stedelijke regio. In Ambacht kijken we naar elkaar om en hebben respect voor elkaar en voor elkaars culturele en religieuze achtergronden.” In het bijzonder benoemde hij de rust op zondag. “De zondag als dag van rust, bezinning, ontmoeting en ontspanning is daarin een belangrijke waarde en wordt binnen ons dorp breed gewaardeerd. Dat willen we zo houden door de huidige mogelijkheden van openingstijden van winkels te houden zoals ze zijn.”

Tevreden
Deze partij noemde dat een coalitieakkoord het resultaat is van geven en nemen. “Dus ook niet alles wat onze partij in het verkiezingsprogramma staat, is gerealiseerd. Zo hadden wij liever gezien dat het zwembad op zondag in de winter ook dicht zou blijven en zien het liefst geen evenementen op zondag.” Tot slot gaf de SGP-ChristenUnie aan blij te zijn met de grotere aandacht voor het gezin door het starten van een relatieloket en het voornemen om meer woningen te gaan bouwen voor starters.