SGP-CU wil tweede viaduct A16

SGP-ambachtNov21-ceesvdwal_27.jpg SGP-ambachtNov21-ceesvdwal_14.jpg
Door B. van Ginkel, E. van Hartingsveldt op 3 januari 2022 om 15:07

SGP-CU wil tweede viaduct A16

Als het aan de SGP-ChristenUnie ligt, komt er zo snel mogelijk een tweede viaduct over de A16 bij het knooppunt Sandelingen in Hendrik-Ido-Ambacht. Dit is één van de opvallende plannen uit het verkiezingsprogramma van de partijcombinatie dat binnenkort wordt gepubliceerd.

Raadslid Erik van Hartingsveldt legt uit waarom dat zo belangrijk is. “De filedruk op dit knooppunt neemt toe. Er is een goede eerste stap gezet met de gemaakte aanpassingen, maar het is tijd voor het volgende plan. Door de komst van het bedrijventerrein Ambachtsezoom en de groei van het aantal woningen in De Volgerlanden is er meer verkeer. Ik wil dat Ambachters sneller thuis zijn en dat zij niet meer in de file staan op de afslag.”

Snelwegen
Volgens raadslid Bart van Ginkel is het logisch dat zijn partij dit in het verkiezingsprogramma heeft geschreven. “Onze gemeente ligt tussen twee snelwegen. Een goede en vlotte verkeersafhandeling vanaf deze snelwegen is een must.” Hij realiseert zich dat hier een fors prijskaartje aan hangt. “De eerste indicatie is dat dit minstens 10 miljoen euro kost. Het scheelt in de kosten dat de fundering voor dit tweede viaduct er al ligt. Wij vinden het realistisch dat we als gemeente hier fors aan gaan bijdragen, uit de ‘Eneco-gelden’. Daarom gaan we hard ons best doen om Rijkswaterstaat en andere partners van dit plan te overtuigen.”

Labels: ,